Eerste week Nieuw-Zeeland - Reisverslag uit Mount Cook, Nieuw Zeeland van Manon Elbertsen - WaarBenJij.nu Eerste week Nieuw-Zeeland - Reisverslag uit Mount Cook, Nieuw Zeeland van Manon Elbertsen - WaarBenJij.nu

Eerste week Nieuw-Zeeland

Door: Jasper & Manon

Blijf op de hoogte en volg Manon

04 November 2015 | Nieuw Zeeland, Mount Cook

Zaterdag 24 oktober zijn we van Sydney (Australië) naar Christchurch (Nieuw-Zeeland) gevlogen. In Christchurch hadden we voor twee dagen een hostel geboekt. Dit hostel was van oorsprong een gevangenis. Het hostel heet dan ook Jailhouse.

Op de kaart staat Christchurch aangegeven als een grote stad, maar dit bleek tegen te vallen. Het is een oude vervallen stad, wat bestaat uit veel leegstand. Dit vanwege de aardbeving in 2011. Na de aardbeving zijn er nog veel naschokken geweest, waardoor het opbouwen haast niet lukt. Dit is erg jammer, want de stad is hierdoor erg lelijk en saai. Ook hadden wij geen geluk met boodschappen doen. Bij de receptie van het hostel werd aangegeven dat het 20 minuten lopen was naar de supermarkt, helaas bleek dit niet te kloppen en waren we al met al een uur onderweg. Dus uit dit verhaal kan je opmaken, voor ons geen Christchurch meer.

Nadat we twee dagen hebben doorgebracht in het hostel, hebben we maandag onze camper voor de aankomende vijf weken opgehaald. Hier hadden we allebei erg veel zin in om vooral lekker met ons campertje naar verschillende mooie plekken te rijden en vrij te zijn waar je gaat en staat. Bij de camperverhuur kregen we het goede nieuws dat we in plaats van de gereserveerde camper voor twee personen een camper voor vier personen kregen. Hier zijn wij erg blij mee, omdat we weten dat er dagen tussen zitten dat het hier flink koud kan zijn en dan is een camper met een grotere zitruimte erg prettig.

Vanaf Christchurch zijn we naar Lake Tekapo gereden. Hier hadden we een mooie camping met het uitzicht op de Lake. Dit was onze eerste nacht in onze camper en moesten dan ook onze slaapplek testen, dit met veel gestuntel en gelach. Om meer zitruimte “beneden”te hebben slapen we “boven”. Dit is een ruimte boven de zitruimte. We noemen het ons hol. De eerste nacht hebben we dan ook beroerd geslapen. We hadden het koud (het vriest hier namelijk s’nachts), kunnen nauwelijks draaien of stoten ons hoofd. Hahaha jullie horen het al, we zijn blij met deze camper! (zie foto’s Lake Tekapo).

In Twizel hebben we twee dagen op een basic camping aan het meer (gratis camping, zonder faciliteiten) gestaan. We hebben daar drie oudere Nieuw-Zeelandse mannen leren kennen. Zij stonden hier vanwege de geweldige visplekken. Jasper is een praatje gaan maken met deze mannen en je kan het al raden ik ben hem vervolgens twee dagen kwijt geweest. Na twee dagen op stap te zijn geweest met deze mannen hebben wij als resultaat vier wilde zalmen als ontbijt, lunch en avondeten (zie foto’s Twizel).

Van Twizel zijn we doorgereden naar Mount Cook. De eerste dag hebben we een wandeling gemaakt naar de Tasman Gletsjer. Dit was een mooie wandeling met als eindpunt het uitzicht op de gletsjer en het Lake. Het Lake heeft een aparte wit/grijze kleur. Dit komt van het smeltwater van de Gletsjer (zie foto’s Tasman gletsjer).
De dag erna hebben we een wandeling gemaakt naar Mount Cook en de gletsjer. Mount Cook is de hoogste berg van Nieuw-Zeeland (3700 meter hoog). Dit was een geweldige 3 uur durende wandeling door de natuur. Onderweg zijn we de nodige touwbruggen tegen gekomen, met een kolkende heldere rivier eronder. Jasper kon het niet laten om natuurlijk meerdere keren op de touwbruggen te gaan springen.
Aangekomen bij het eindpunt hebben we Mount Cook van dichtbij kunnen bewonderen en een geweldig uitzicht gehad over het Lake en de gletsjer (zie foto’s Mount Cook).

Dit waren onze eerste geweldige dagen in Nieuw-Zeeland. Jullie lezen het al, wij vermaken ons prima. Heel veel liefs van ons xxx

PS. De wifi in Nieuw-Zeeland is erg beperkt waardoor jullie iets minder vaak iets van ons horen.

• 04 November 2015 - 07:11

Marjolein:

He lieverds....wat een belevenissen weer. En die natuur ook,zo overweldigend. Leuk voor Jappie ook dat wide zalm vissen. Echt een mannen droom. Ik ga nog even vd foto's gemieten en tot horens. Goeie reis verder en pas goed op jezelf en elkaar..

• 04 November 2015 - 09:10

Rob En Berry:

Hallo Jasper en Manon, het ziet er schitterend uit daar. Maar ook koud begrijp ik, had ik niet verwacht.
    Leuke foto's en geweldig zo'n lekkere vis, maar voor het ontbijt????
    Veel plezier samen en geniet maar lekker, groetjes tante Berry ome Rob

• 04 November 2015 - 18:52

Jannie Maassen:

Hallo vakantiegangers,

wat een prachtige foto's weer en een mooi verhaal.
    Prachtig zo'n mooie zalm, verser kun je ze niet hebben.

Het ziet er inderdaad wel koud uit maar dat heeft ook wel wat in zo'n camper he?
    Geniet nog maar lekker. De weken vliegen voorbij!

Lieve groetjes van Hans en Jannie

• 08 November 2015 - 23:23

Joop:

Hoi Manon en Jas, prachtige foto's weer. Spannend over die hangbruggen zeker als Jasper dan nog eens flink gaat springen! Het filmpje van de waterval en de zeehonden was ook prachtig, wat zien jullie toch veel mooie en bijzondere plekken. Campertje bevalt jullie goed en geweldig zoveel vissen alsJasper tot nu toe heeft gevangen.Beau gaat steeds meer de buurt verkennen, gisteren zat hij al op de auto van Henk Dujardin aan de overkant! En afgelopen week kwam ik Beau al tegen in de Antonilaan , vlak bij de snackbar! Die vermaakt zich wel, s'avonds komt hij toch wel weer netjes thuis. Heel veel plezier jullie verder en let goed op elkaar, groetjes Ria en Joop.

• 12 November 2015 - 22:17

Yorrick:

Hahaha springen op de touwbruggen, uiteraard. Mooie foto's, vet dat jullie bij mt Cook zijn geweest! Geniet van de verse visjes en het uitzicht daar! Groeten

• 18 November 2015 - 21:53

Wilma Koomen:

hoi hoi,
    Ziet er allemaal mooi uit hoor!
    Vooral die gletchers vind ik prachtig om te zien.
    Ook ooit in Frankrijk gezien maar vast minder imposant.
    Geweldig hoor om zo,n mooie reis te maken.
    Nu een ander deel van nieuw zeeland??Want daar was Jasper al met yorrick geweest in 2008.
    En nu wat meer ervaring met rijden he Jasper want toen had je nog maar net je rijbewijs!
    Wat stoer,( en eng eigenlijk ) zo jong en dan al met de auto door nieuw zeeland.
    Geniet en blijf mooie foto ,s maken kan ik ook een beetje meegenieten.
    Hee ik zie nu dat yorrick net pas gereageerd heeft.
    Grappig.

liefs wilma.