Alice Springs - Reisverslag uit Alice Springs, Australië van Manon Elbertsen - WaarBenJij.nu Alice Springs - Reisverslag uit Alice Springs, Australië van Manon Elbertsen - WaarBenJij.nu

Alice Springs

Door: Manon & Jasper

Blijf op de hoogte en volg Manon

15 September 2015 | Australië, Alice Springs

Dinsdagochtend zijn we om 10.00 uur naar Alice Springs gevlogen. Bij aankomst bij de gate waren er alleen maar “oude mensen”. Onder “oude mensen” te verstaan boven de 70 jaar. We wisten dat er weinig jonge mensen naar Alice Springs gingen, maar dit hadden we niet verwacht. In het vliegtuig kwamen we er al snel achter dat er een Brigde toernooi georganiseerd werd in Alice Springs. Vandaar alle oudjes. Het voordeel was wel dat het lekker rustig was in het vliegtuig, haha.

In Alice Springs hebben we onze camper voor de aankomende weken opgehaald. Een super leuke Mighty camper. Niet heel groot, maar wel erg praktisch!

Voordat we naar de camping gingen, hebben we eerst wat boodschappen gedaan. Dit was ook een ervaring apart. Allereerst de stinkende aboriginals, die dronken in het park liggen met 30 graden. Deze mensen komen op blote voeten de winkels in en laten een geur achter waar je niet goed van wordt.
In Nederland kan alles niet snel genoeg gaan, maar de kassa snelheid in Alice Springs spant de kroon. We hebben nog nooit zulke trage draken gezien. Met afrekenen keken we elkaar aan en dachten dat we in de maling werden genomen. Tussen het afrekenen door werden er boodschappen mandjes weggebracht en er werd nauwelijks wat tegen ons gezegd.
Vanaf de supermarkt moesten we ongeveer nog 10 minuten rijden naar de gereserveerde camping voor vier dagen. De camping waar we verbleven was netjes, schoon en super mooi gelegen. Wel even omschakelen om weer te moeten afwassen, te douchen en naar de wc te gaan bij een gelegen sanitair gebouw.

Woensdag zijn we als eerst naar het centrum van Alice Springs geweest. Even leuk om gezien te hebben, maar verder niet bijzonder. We zijn toen doorgereden naar het Desert Park. In dit park hebben we de prachtige natuur bewonderd en de vele wilde dieren die in het park leven zoals; dingo’s, kangaroos, vogels, insecten en reptielen. Elk half uur werd er per dierenverblijf uitleg gegeven over de dieren. Dit was erg interessant en leuk om te horen, zie foto’s Desert Park.

s’avonds op de camping hebben we gemerkt dat het snel afkoelt. Overdag was het rond de 30 graden maar s’nachts koelt het af naar 5 graden. Dit hebben we de eerste nacht dan ook flink gemerkt. We liggen voortaan met pyjama, sokken en truien in bed.

Donderdag zijn we naar verschillende bezienswaardigheden geweest. Als eerste zijn we naar Standley Chasm gereden. Hier hebben we een korte wandeling gemaakt naar een grote oranje kloof, zie foto Standley Chasm.
Hierna zijn we doorgereden naar Ellery Creek Bighole. Dit is een meertje tussen twee rotswanden in. Een geweldige plek om een frisse duik te nemen. We hebben hier ook genoten van de mooie natuur, zie foto Ellery Creek Bighole. Als laatste zijn we die dag naar Glen Helen geweest. Dit was zo’n 300 km rijden en tevens de laatste stop van deze dag. Dit was ook weer een klein meertje tussen twee grote oranje rotswanden in, zie foto Glen Helen.

Op de terugweg hebben we onze eerste dingo (het grootste landroofdier in Australië) gespot (erg schaars om deze tegen te komen). Dit is een kruising tussen een wilde hond en een wolf. Tevens is onze eerste road kill ook een feit (de blue tong lizzerd), zie foto’s.
Vrijdag hebben we een “rustdagje”genomen. We hebben heerlijk aan het zwembad gelegen. Aan het einde van de middag zijn we naar een uitkijkpunt gereden waar je over Alice Springs heen kan kijken, super mooi!

Zaterochtend zijn we vertrokken naar Ayers Rock Resort. Dit is 450 km van Alice Springs af. Dit is gelegen midden in de woestijn en hier hebben we een camping gereserveerd.

Tot snel! Liefs ons

• 15 September 2015 - 06:52

Marjolein:

Hey Jasper en Manon,wat een belevenissen allemaal zeg. Heel leuk om zo "met jullie op reis te gaan". Prachtige foto's overigens. Ik "ruik"de Aboriginals bijna

• 15 September 2015 - 18:30

Hans En Jannie Maassen:

Wat een leuk verhaal en prachtige foto's.
    Geniet lekker en lieve groetjes van ons.

Hans en Jannie
    (Saai maar wij hebben niet zoveel te vertellen, wij werken en werken en werken....
    Nog 1 dag en dan hebben wij ook lekker vakantie!!!)
    Tot gauw. Dikke zoen.

• 15 September 2015 - 21:53

Arnolda Noordermeer:

Mooi verhaal Jasper en Manon! Lijkt me prachtig om zo'n reis te maken. Wie weet ooit met Eef en Liel als we oud zijn

• 16 September 2015 - 08:45

Lilyan :

Wat een avontuur: echt ones in a lifetime❤️Super om zo op de hoogte te blijven van jullie prachtige reis!! Dikke kus

• 16 September 2015 - 22:31

Josephien:

Hoi Manon en Jasper, wat een geweldige tijd gaan jullie tegemoet. Leuk om jullie zo te volgen. Prachtige foto's en leuk campertje

• 23 September 2015 - 21:24

Yorrick:

Vette foto's hoor, zo te zien genoeg wildlife om te spotten! Sterkte in de supermarkt, ik zie het voor me ;-) veel plezier de komende tijd! Groeten